«Поїхали!»: Як проходив перший політ людини в космос // Статті // НТВ.Ru

1. Коли був здійснений політ? Перший політ людини в космос відбувся 12 квітня 1961 року. Саме тоді...
  2. Чим прославився і ким був Юрій Гагарін?
  3. Чого побоювалися радянські вчені при запуску корабля?
  4. Які завдання стояли перед космонавтом?
Коли був здійснений політ?

Перший політ людини в космос відбувся 12 квітня 1961 року. Саме тоді космонавт Юрій Гагарін сказав своє легендарне «Поїхали!».

Потрібно відзначити, що в СРСР перший штучний супутник Землі був відправлений ще раніше - 4 жовтня 1957 року народження, а 19 серпня 1960 року вчинили політ і повернулися на Землю собаки Білка і Стрілка.

Російські вчені готують новий апарат до пошуків води на Місяці

На якому кораблі людина був запущений в космос?

Перший політ людини в космос був здійснений на кораблі «Восток-1» масою майже 5 тонн. Ілюмінатор був виконаний з особливого кварцового скла, який створювала спеціальна лабораторія при заводі міста Гусь-Хрустальний.

Корабель був запущений в космос на ракеті-носії «Схід». Максимальне видалення орбіти корабля від Землі склало 327 км.

Системи життєзабезпечення розраховувалися рівно на 10 діб, а за самим польотом і станом здоров'я космонавта постійно стежили за допомогою радіотелеметричної і телевізійної систем.

«Яндекс» присвятив головну сторінку польоту Гагаріна

Фото: ІТАР-ТАСС

Чим прославився і ким був Юрій Гагарін?

Юрій Олексійович Гагарін був радянським льотчиком-космонавтом, Героєм Радянського Союзу, кавалером вищих відзнак багатьох держав.

Але саме 12 квітня 1961 роки він став першим у світовій історії людиною, яка здійснив політ у космос. Космічна експедиція проходила на кораблі «Восток-1», який був запущений з космодрому Байконур. В цілому політ Юрія Гагаріна тривав 108 хвилин. Корабель пролетів над Радянським Союзом, Магеллановою протокою в Південній Америці, Атлантичним океаном і Африкою. Після його завершення космонавт успішно приземлився в Саратовській області, поблизу міста Енгельса. Відразу після цього Гагаріну було присвоєно звання майора.

«Прийняли за шпигуна»: очевидці розповіли про приземлення Гагаріна

Починаючи з 12 квітня 1962 року народження, день польоту Гагаріна в космос став святом - Днем космонавтики.

Юрій Гагарін після завершення польоту відразу придбав статус світової знаменитості. За запрошеннями зарубіжних урядів і різних організацій він відвідав близько 30 країн. Після свого легендарного польоту він був не тільки командиром загону радянських космонавтів, а й вів суспільно-політичну роботу: був депутатом Верховної Ради СРСР і членом ЦК ВЛКСМ.

Мало хто знає, що у вільний час Юрій Гагарін любив кататися на водних лижах і колекціонував кактуси.

Фото: ІТАР-ТАСС    У Москві відкрився кінофестиваль до Дня космонавтики
Фото: ІТАР-ТАСС

У Москві відкрився кінофестиваль до Дня космонавтики

27 березня 1968 року легендарний космонавт загинув в авіаційній катастрофі у Володимирській області. Він виконував навчальний політ на літаку МіГ-15УТИ під керівництвом інструктора. До сих пір подробиці його загибелі залишаються не до кінця з'ясованими.

Чого побоювалися радянські вчені при запуску корабля?

Безумовно, найбільше вчені боялися за життя і здоров'я першого космонавта. Потрібно сказати, що політ проходив повністю в автоматичному режимі, а сам Юрій Гагарін виступав в ролі пасажира. Однак радянські психологи, не припускаючи, як саме людина може повести себе в настільки незвичайних умовах, допускали, що космонавт може втратити контроль над собою і захоче сам вести корабель. Саме тому цифровий код, що дозволяє відключити автоматику, лежав у спеціальному запечатаному конверті. Вчені розраховували, що вірно прочитати і ввести цей код космонавт може тільки будучи осудним. Потрібно визнати, що перед самим польотом Гагаріна все ж повідомили цей код.

Які завдання стояли перед космонавтом?

В ході польоту космонавт зобов'язаний був перевірити всі системи пілотованого корабля, вивчити вплив невагомості на організм людини і його психологічний і фізіологічний стан. Для цього Юрія Гагарін постійно фіксував свої відчуття і спостереження на бортовий магнітофон.

12 квітня 2016 року по всій країні пройде акція під назвою «Підніми голову». В небо запустять 108 тисяч повітряних куль з портретом Гагаріна - він провів на орбіті саме 108 хвилин. Масштабні урочистості будуть і на космодромі Східний, де зараз готуються до першого старту. Крім цього, Володимир Путін сьогодні провів зустріч з керівниками космічної галузі, а також вийшов на зв'язок з екіпажем МКС .

Новини по темі

Коли був здійснений політ?
Чим прославився і ким був Юрій Гагарін?