Наш ассоциированный член www.Bikinika.com.ua

7 днів в Парижі: Нотр-Дам, Монмартр, Діснейленд та інші екскурсії. Відгук про турі

1. День перший і другий: автобусна і пішохідна екскурсії
  2. День третій і четвертий: Монмартр і вид з Тріумфальної арки
  3. День п'ятий і шостий: Версаль і Фонтенбло
  4. День сьомий: замки Луари
  5. Готель, ресторани, транспорт

зміст:

Ми провели тиждень в Парижі в чудовій компанії з п'яти чоловік, а саме: моя подруга з тринадцятирічної донькою, моя вісімнадцятирічна дочка зі своєю подругою і я. Подорожували через туристичну компанію, там замовляли квитки, готель, страховки, екскурсії. В цілому подорож дуже сподобалося.

Пощастило з погодою - не було сильної спеки, злива зіпсував нам тільки половину дня (який ми провели в Версалі). Власне, Версаль розчарував не лише погодою. Величезне збіговисько туристів перетворює перебування в королівському палаці в щось середнє між подорожжю по переходах московського метро в годину пік і подорожжю в часі - на Ходинку. Але про це - трохи пізніше.

І ще: глобалізація робить свою справу. Я була в Парижі до цієї подорожі двічі, востаннє - майже 20 років тому. На жаль, з тих пір Париж став менш "паризьким". Як не дивно, але найсильніше я відчувала, що я в Парижі, коли дивилася у вікно свого готелю. Ми жили на верхньому поверсі, з вікна я бачила небо, дах, внутрішній дворик з вікнами, закритими різнокольоровими жалюзі. Саме там якось рано вранці я помітила, як дихає Париж, злегка піднімаючи і опускаючи тюлеву фіранку, саме там я чула мелодію паризького дощу, коли під моїм вікном дзюрчала вода по металевому водостоку ...

До змісту

День перший і другий: автобусна і пішохідна екскурсії

Але почну спочатку. Власне, перший офіційний день подорожі ми провели у Внуково. Наш виліт був затриманий на три години. У Париж ми прилетіли вже вночі - зате подивилися нічний Париж. Другий день у нас був напруженим: з ранку - автобусна екскурсія, після обіду - пішохідна. Збиралися ми у Опери Гарн'єр - вона була в двох кроках від готелю. Тут же, зручно вмостившись, спали чи клошари, то чи бомжі, то чи заблукали в часі хіпі (їх не розбудили навіть туристи).

Автобусна екскурсія в цілому була непоганою, хоча з приводу екскурсовода наші думки розійшлися. А після обіду ми пішки вирушили на острів Сіте, тому що наша пішохідна екскурсія починалася від Нотр-Дам. По дорозі ми пройшли повз знамениті паризьких букіністів (знову залишилося почуття, що тепер це - ширвжиток для туристів), повз пляжу на Сені, який зроблений з ініціативи мера Парижа для парижан, які залишилися в місті в серпні - місяці канікул і відпусток. На ділі і на пляжі замість парижан гніздяться все ті ж туристи (більшість яких - представники Китаю та Японії).

Пішохідну екскурсію проводила чудова молода екскурсовод Тетяна (вона ж на наступний день водила нас по Монмартру). Взагалі всі екскурсоводи (може, за винятком першої) у нас були прекрасні. При вході в Нотр-Дам я загубилася - підвів прилад, що висить на грудях, транслює голос екскурсовода і створює враження, що той - поруч. Я взагалі пішла за чужим екскурсоводом, добре, що мене зловила вчасно дочка.

Ми відвідали Нотр-Дам, пройшли по Латинському кварталу, погуляли в Люксембурзькому саду. Добре, що в Парижі є чудові фонтанчики з питною водою. Ще до екскурсії ми погуляли по квітково-пташине-сувенірного риночку. І весь час фотографували горгуль - і на Нотр-Дам, і в інших церквах. Зауважу, що у них є утилітарне призначення - це водостоки.

Після закінчення екскурсії ми повечеряли в Латинському кварталі, а потім вирушили шукати саму вузьку вулиця Парижа. Але по шляху потрапили на ... майстер-клас танців в стилі брейк і хіп-хоп. У ролі викладачів виступала весела компанія негритянсько-латино-білої молоді, а в ролі глядачів і учасників - строката в усіх відношеннях, включаючи расовий, натовп туристів. Загальний захват викликала малятко-мулаточка, яка чудово схоплювала все руху. Ось такий тепер Париж - разноликий, багатонаціональний. І музика звучить зовсім не Джо Дассена або Едіт Піаф ...

Мені Париж і таким подобається, однак старого все-таки шкода. Але ми, звичайно, знайшли і саму вузьку вулицю Парижа. Вона називається так: "Кіт, який ловить рибу". До речі, я перед поїздкою (в лютому) стала вчити французьку з передачею "Поліглот" (канал "Культура"), потім повторювала вивчене, потім ще раз переглянула всі 16 уроків. І мені це дуже допомогло! Звичайно, вимова у мене жахливий, але я багато розуміла, могла задавати питання, спілкуватися, розуміти відповіді. Частенько, бачачи мої муки, французи переходили на англійську, що викликало глузування в мою адресу з боку моїх юних попутниць, але я все одно рада, що хоч трохи доторкнулася до прекрасного французької мови.

День третій і четвертий: Монмартр і вид з Тріумфальної арки

На наступний день екскурсія у нас починалася тільки о 15 годині (Монмартр), тому з ранку ми вирішили зайнятися шопінгом і відвідати Галереї Лафайєт (вона в двох кроках від нашого готелю). Ну, що сказати ... Шопінг не вдався. У Галереї було дуже красиво і дуже дорого. Може, якби ми все проревізуйте від верху до низу, то і знайшли б щось підходяще, але настільки великих любителів серед нас не було.

До місця збору на екскурсію по Монмартру ми вирушили, звичайно, пішки. Я вважаю, що тільки багато гуляючи по місту, можна його дізнатися і відчути. Біля підніжжя Монмартра нас чекала вже знайома нам екскурсовод Тетяна. Ми гуляли по Монмартру, слухали кумедні або трагічні історії про його мешканців, занурювалися в минуле і сьогодення. Це було чудово!

Наступний, четвертий день - разлучни. В тому сенсі, що все, крім мене, вирушили в Діснейленд, а я провела один з кращих днів в Парижі. Я так і не змогла перейти на паризьке час, а тому прокидалася рано. Але того ранку мене розбудили паризькі горлиці. У Росії, на Україні, в Чорногорії і Болгарії я їх зустрічала чимало, але там вони кричать по-іншому. А тут товчуть басом. Але я на них не образилася, я милувалася сходом сонця над нашим дахом.

Провівши любительок атракціонів, я вирушила в дорогу. Повз Вандомской площі, повз Лувра (о, там немає черги - вихідний!), В сад Тюїльрі. Там посиділа на стільчиках - такі ж і в Люксембурзькому саду, колись вони були платними. У Модільяні і Ахматової не вистачало на них грошей, а я сиджу безкоштовно. Сфотографувала горлицю гігантського розміру (тепер зрозуміло, чому вони гугукают басом). Попрямувала через Сену в музей Орсе, "поперхнулась" многометровой чергою, пішла назад на площу Згоди, перейшовши Сену по двоповерхового пішохідному містку.

Подивилися на баржу, де багато років жив П'єр Рішар (недавно він її продав). Потім через все Єлисейські поля, повз Великого і Малого палаців, повз пам'ятники Клемансо і Де Голлю, повз чудових клумб і шикарних магазинів я дійшла до Тріумфальної арки, але не зупинилася і полізла на неї. Підйом по гвинтових сходах дався неважко - спасибі московським велосипеду. Нагорі - види приголомшливі! Здивувало те, як мало машин на центральних вулицях. Кажуть, це тому, що зараз час відпусток. Не хотілося з арки злазити!

В цей день я ще довго на самоті гуляла по Парижу. Відкрила для себе красиву (і зовні, і всередині) церква святої Мадлен, забралася на оглядовий майданчик Галереї Лафайєт. Дівчата повернулися з Діснейленду ввечері, втомлені, але задоволені всім, крім черг.

День п'ятий і шостий: Версаль і Фонтенбло

На п'яте ранок я прокинулася від шуму дощу. Дощ бив по даху, гуркотів по водостічній трубі, дзюрчав під вікном у водостоку. Мило і романтично, але в цей день ми їхали в Версаль. Приїхали. Нам дали півгодини на огляд квітників. Огляд був украй утруднений: кругом калюжі розміром з озера. Нашвидку пофотографувати вимоклі краси і зразки сучасного мистецтва (якісь розпиляні колоди, спотворюють квітники), ми забилися в кафе - пити каву і грітися. Потім пішли до палацу. І почалося найжорстокіше моє розчарування!

У попередні відвідування Парижа я до Версаля не добирає. І моя уява малювала найрозкішніші картини. Але воно ніяк не могло намалювати ЦЬОГО: натовпу людей, піхаясь, ледве пруться за своїми екскурсоводами. Ради були, що вибралися.

Дощ на кшталт затих, і ми ризикнули висадитися біля Ейфелевої вежі. Встали в чергу за квитками. Дощ припустив з новою силою. Загалом, поки ми лазили по вежі, він нас весь час поливав. Піднялися ми тільки на другий рівень, тому що потрапили в якийсь перерву, але нам і цього вистачило. Знову діяли на нерви натовпу народу. Оглянули Париж під дощем з висоти, зігрілися гарячими собаками, спустилися вниз ...

Тут і дощ закінчився! Можна спокійно покататися на кораблику! Кораблик дуже зручний, можна сидіти під дахом, можна - на відкритій палубі, скрізь є індивідуальні транслятори, де на своїй хвилі можна прослухати екскурсію на рідній мові, супроводжувану французькими піснями. Чудово!

Погода, перевіривши нас на міцність, на шостий день знову встановилася прекрасна. Ми їдемо в Фонтенбло. Це зовсім недалеко від Парижа, але дорога з двох сторін оточена сільськогосподарськими угіддями - золота пшениця, зелений салат, капуста, ще якісь непізнані нами, але явно культурні рослини. Підмосков'ї в порівнянні з цим - дике поле. Або занедбане.

У палаці в Фонтенбло людей було в рази менше, ніж у Версалі, ми все спокійно оглянули, захоплюючись оздобленням і поступово потопаючи в потоці відомостей про численні французьких королях. Хоча я для неспеціаліста непогано знаю історію, але до кінця екскурсії весь час згадувала фільм "Корона російської імперії", де працівник музею півгодини перераховує, хто з біблійних героїв кого народив.

Але це я не до того, що екскурсія була нецікавою - навпаки, нам знову пощастило з екскурсоводом. Мила і по-паризькі елегантна Олена вражала своїми знаннями та ерудицією. На відміну від Версаля, палац в Фонтенбло ні розграбований під час революції, речі в більшості своїй - справжні. Потім ми гуляли по дивовижному парку, годували нахабних лебедів, які клянчили хліб, їли з рук, але при цьому норовили щіпнуть за п'яту або захопити дзьобом ваш палець цілком.

Від Фонтенбло ми залишилися в захваті, шкода, що не можна було там провести весь день. Але екскурсія наша тривала. Ми приїхали до Будинку Інвалідів і відвідали могилу Наполеона. А потім, попрощавшись з Оленою, пообідали в тутешньої "їдальні" (насправді досить смачно і швидко) і оглянули базується в Будинку Інвалідів військовий музей.

Наситившись враженнями, ми пішки, через міст Олександра Третього, вирушили в сад Тюїльрі. Все той же мер Парижа все для тих же залишилися в місті парижан прямо під стінами Лувру влаштував парк атракціонів. І, ясна річ, парк заполонили не тільки парижани, скільки туристи. І ми в їх числі. Головною нашою метою було колесо огляду. Колесо нам сподобалося навіть більше Ейфелевої вежі - вид чудовий, в кабінці - тільки ми! Загалом, шостий день вдався на славу!

День сьомий: замки Луари

Нарешті, настав сьомий, останній "змістовний" день нашої подорожі. Останній - і найчудовіший! Ми їдемо в замки долини річки Луари. Більше 200 кілометрів попереду, дорога - платна, рівна і гладка, машин зовсім небагато, навколо - поля пшениці, кукурудзи, махають білими крилами вітряки, десь далеко вгадуються села і містечка. Потім ми залишаємо платну дорогу і пірнаємо в ліси, де земля порита численними кабанами, повз нас проносяться то луки зі скататися сіном, то кукурудзяні поля, то соняшникові, пізніше з'являються і виноградники.

Які чудові будинки в селі! Який контраст з нашими селами! Всі доглянуто, чисто, красиво. Розумію, що мої захоплення банальні, але що є, то є. Ну ось, власне, ми і дісталися до тієї самої річки Луари. Річка-то, виявляється, вузька. Втім, французи вважають її підступною і небезпечною, навіть не купаються в ній. Ми переїжджаємо через річку і опиняємося біля підніжжя замку Амбуаз. Він цікавий не тільки тим, що тут жили королі. Тут, в Амбуазе, прожив останні роки життя, помер і похований у каплиці Леонардо да Вінчі. З оглядових майданчиків помилувалися ми видами Амбуаза і Луари, а потім побродили по вуличках містечка, заглядаючи в сувенірні та цукеркові магазинчики. Тут же в ресторанчику у нас був обід.

Наступний замок - Шенонсо, стоїть на річці Шер. У буквальному сенсі слова, тому що частина покоїв замку розташована прямо на мосту через річку. Нам дуже сподобався не тільки сам замок, інтер'єри якого оживляли вражаючої краси букети свіжих квітів в старовинних вазах, а й його чудові квітники, сади і городи. Я вперше бачила зростаючі у вигляді чагарників заввишки трохи вище коліна яблуні, обсипані досить великими яблуками. Зате помідори тут ростуть на дереві!

Потім ми відправилися в село, в гості до родини виноробів. Главі сім'ї - вісімдесят два роки, але зараз справи веде його син, одружений на росіянці Світлані. Нам розповіли багато цікавого про виробництво вина і пригостили п'ятьма різними винами. Всі вина (і кілька інших їх видів) можна було купити, тут же продавалося фуа-гра.

Останній замок в нашій програмі - Шамбор. Його ми оглядаємо лише зовні. Купуємо сувеніри, вина, солодощі і вирушаємо в дорогу назад.

День восьмий, прощальний. Рано вранці мікроавтобусік забирає нас з готелю і мчить в Орлі. Знову з затримкою - на цей раз все в півгодини - ми летимо додому. З вікна літака я в останній раз фотографую Ейфелеву вежу. Прощай, Париж! Ми тебе любимо, хоч ти і не схожий на той, яким хтось із нас пам'ятав тебе, а інші - представляли.

Готель, ресторани, транспорт

І трохи про побутові подробиці. Ми вибрали чотиризірковий готель "Астра Опера". У своєму виборі взагалі-то сумнівалися, тому що багато говорили нам, що і трьох зірочок було б цілком достатньо. Але по факту ми раді, що не стали економити. Чисті зручні номери з кондиціонерами (в тризіркових готелях, як нам розповіли наші сусіди на екскурсіях, їх не було), сніданок - шведський стіл, з 13 до 21 години - буфет (чай, кава, соки-води, яблука, печиво, булочки, помідори, оливки).

Насиченість туру екскурсіями можна було вибирати - ми вибрали з найбільшою кількістю екскурсій. Мабуть, їх можна було б взяти і поменше, щоб залишити більше вільного часу. Але навіть не знаю, чим, крім Версаля, я б погодилася пожертвувати. Обідали-вечеряли ми в різних ресторанчиках, не особливо вибираючи, там, де застала всіх почуття голоду.

Ніяких неприємностей зі здоров'ям, на щастя, ні в кого не було. Пересувалися по місту пішки, лише в Діснейленд дівчинки їздили на особливій електричці, так один раз під'їхали на метро. У метро важливо зберігати квиток до кінця, при виході - турнікет. Мовних проблем у нас не було (ми все володіємо англійською, а я - ще й азами французької). Всі до нас ставилися доброзичливо.

На шахраїв, якими, кажуть, кишить Парижа, не спотикався, за винятком циганок. Вони взагалі поводяться вкрай зухвало, на очах у нашої екскурсійної групи грабували молоду японку. До нас вони підкотили один раз, але ми так гаркнув на них (я чомусь, забувши від обурення всіма мовами, включаючи рідний, заволала "Киш!"), Що вони тут же і відкотилися.

Ось, власне, і все. Якщо будуть питання - з радістю відповім.