Наш ассоциированный член www.Bikinika.com.ua

В гостях у старого Алтаю

Я народилася і виросла в Новосибірську, в 500 кілометрах від одного з найдивовижніших і красивих місць на Землі - Гірського Алтаю Я народилася і виросла в Новосибірську, в 500 кілометрах від одного з найдивовижніших і красивих місць на Землі - Гірського Алтаю. Але так склалося, що відвідати цей унікальний куточок природи мені здалося лише в 30 років. До слова сказати, це був ще й перший досвід подорожі без дітей, удвох з чоловіком, що наповнювало поїздку особливої, злегка забутої романтикою і створювало ілюзію вільного польоту.

Рано вранці ми рушили в дорогу, завбачливо набивши машину різноманітним провіантом і половиною гардероба з серії "на всі випадки життя". Важливе місце в наших запасниках займали пиріжки і гарячий чай в термосі. Адже яке це задоволення - пити чай в поле, вдихаючи запах свіжих колосків, і милуватися світанком! Граки безжально ворушив хазяйські посіви, наповнюючи повітря ароматом хліба, а я, сп'яніла і одурманена всією цією пишністю, намагалася зловити їх в кадр фотоапарата. Ось вона, Росія-матінка. Яка є, чисто вмита, без жодних прикрас. В пам'яті стали спливати вірші зі шкільної програми про природу і купувати новий, тепер уже реальний, сенс.

До полудня ми перетнули кордон республіки Алтай До полудня ми перетнули кордон республіки Алтай. Перше, що я побачила через бокове скло автомобіля - нереального кольору річку. Вона була яскраво-бірюзовою, як намисто з китайського пластику. Щоб переконатися, що це не оптичний обман від довгого спостереження за дорогою, я вийшла з машини і спустилася до водойми. Ні, звичайно, сама вода була прозорою, як сльоза, але ось річка ... Вона, дійсно, була бірюзовою. А називалася - Катунь, що в перекладі з тюркського означає "жінка". Ах, Катунь, як же ти прекрасна.

Наступні "ах" також не змусив себе чекати. З'явилися гори. Я схопилася за фотоапарат і почала безладно клацати. Забігаючи вперед, скажу, що я видалила всі, що я тоді встигла назнімав. Це виявилися всього лише "квіточки", а "ягідки" чекали нас попереду. Гори і пагорби. Великі і маленькі. Лисі та волохаті. Круті і пологі. Лісисті, трав'янисті, кам'янисті ... Перший день ми присвятили їм.

Нашвидку покидавши речі в номер, знову - в машину і з головою в цю первозданну красу Нашвидку покидавши речі в номер, знову - в машину і з головою в цю первозданну красу. А ввечері ми з чоловіком палили первісний багаття на березі Катуні, милувалися низькими алтайскими зірками і згадували студентську юність. На щастя, на Алтаї абсолютно немає ні комарів, ні мошок. Правда, ночувати мені, розпещеної цивілізацією, хотілося в чистому затишному номері, а не на лоні природи, тому ми оселилися в добротної садиби, а не в наметовому містечку.

У другий день перебування мені заманулося покататися на конячці. Ох, і потужний сплеск адреналіну викликала ця "неспішна" прогулянка по гірських стежках на старій шкапі на ім'я Світлофор. Кінна група складалася з нас з чоловіком, десятка інших міських "білих комірців", спраглих пригод, табуна різномастих коней і малолітнього, абсолютно відв'язав, як і його підопічні тварини, інструктора. Все це якось відразу не вселяло довіри, але після того, як чужа кінь брикнув мого коня в бік в 5 см від моєї ноги, мені все це остаточно перестало подобатися. Я виявила бажання злізти і піти куди подалі. Але так як в бажанні мені було відмовлено, подальший годину я провела в розмовах зі своїм конем. "Світлофорчики, будь ласка, ну підемо ... Світлофор, не туди, там обрив ... Світлофор, хороший, хороший хлопчик ... Підемо ..." Кінь остаточно сів на шию такого горе-вершникові як я і вже хвилин 15 спокійно жував траву, в той час як біла спина замикаючого одногрупника зникала з лінії горизонту. "А ну, геть!" - крикнула я, і запізніло пішовши раді інструктора, вперіщив коня. Кінь отетерів від моєї нахабства і понісся, не розбираючи дороги. Основним моїм завданням в наступні 15 хвилин було втриматися на цій худобі, в прямому і переносному сенсі цього слова, і згадувати всі інші лайки. Розслабити мене змогли лише пантові ванни і вечірня сауна з гідромасажем.

Третій день поїздки ми відвели відвідуванню Чемальський ГЕС і довколишніх до неї пам'яток Третій день поїздки ми відвели відвідуванню Чемальський ГЕС і довколишніх до неї пам'яток. Гідроелектростанція в даний час виконує швидше декоративну роль, так як виробляються її потужностей вистачає лише на освітлення одного санаторію. Але ось види Чемальського водосховища на тлі гір воістину чарівні. Після проходження через шлюзи річка Чемал впадає в Катунь. Це місце нагадує величезний коктейль, коли дві річки, прозора і бірюзова, зливаються в одну, і носить назву Ворота Сартакпая. Згідно з легендою, коли єдина дочка старого Алтаю - Катунь тікала до свого коханого Бію, то зустріла на своєму шляху неприступну скелю, яку не в силах була подолати. На допомогу їй прийшов богатир Сартакпай. Він випустив стрілу, і вона пробила шлях в скелі для красуні Катуні.

Минаючи Ворота Сартапкая, ми піднялися вгору по козячої стежці і опинилися недалеко від острова Патмос. Свою назву острів отримав на честь того святого острова, на якому колись молився Cв. Апостол Іоанн Богослов, а на самому острові побудована церква Святого Апостола Іоанна Богослова. Потрапити до церкви можна, пройшовши по підвісному містку, розташованому на висоті 15-20 метрів над Катуні. Від однієї цієї думки захоплює дух. Ще б! Адже здалеку місток здається зовсім крихким і розгойдується при кожному пориві вітру. За правилами на мосту не може перебувати більше 8 чоловік одночасно, інтервал між проходять не повинен бути менше метра. І головне - не можна йти в такт, щоб не викликати резонанс. Але в російській людині сильний дух протиріччя, тому веселі галасливі компанії людина по 15, танцюючі на мосту, в цих місцях далеко не рідкість. Нам же пощастило перетинати Катунь з групою німців.

Поки гід проводив інструктаж з техніки безпеки з групою, німці з жахом спостерігали за однією з таких метких компаній, що грає на мосту Поки гід проводив інструктаж з техніки безпеки з групою, німці з жахом спостерігали за однією з таких метких компаній, що грає на мосту. Очі туристів округлювалися прямо пропорційно сказаного гідові, а після закінчення інструктажу особливо нервові потягнулися за валідолом. Зачекавши достатній час, поки розвесела компанія не пішла геть, німці вишикувалися в шеренгу з дистанцією рівно в 1 метр і пішли до церкви. Ми зі спокійною душею приєдналися до них і минули підвісний міст без особливих пригод, за винятком того, що періодично мені доводилося подпінивать чоловіка, наспівує під ніс мотив "Дойче зольдатен, унтер офіцірен ..." Німцям і без того йти не в ногу вдавалося з працею. Назад ми повернулися таким же чином, остаточно подружившись з німецькими туристами, незважаючи на витівки здитинілого чоловіка.

Вікенд наближався до кінця, і нам знову чекала далека дорога. По дорозі ми заїхали в село Сростки і відвідали будинок-музей російського письменника Василя Шукшина. У селі купили яблук, груш, слив. До слова сказати, фрукти, мед і горіхи продають уздовж траси майже на протязі всього рівнинного Алтаю, для місцевих жителів це один з нечисленних видів заробітку в літній період. А коштує це все копійка за відро. А вже який аромат стояв у машині, коли ми везли фрукти додому ... Ммм ... У місті такого не купиш ні за які гроші.

Алтай підкорив мене своєю гостинністю, і не повернутися туди буде великою помилкою, якої, я сподіваюся, не зроблю.

Лариса Балан, [email protected]

Коментувати можут "В гостях у старого Алтаю"