Наш ассоциированный член www.Bikinika.com.ua

2. Ярославль: центр і церкви
  3. Ярославль: музеї, набережна, монастир, планетарій

зміст:

Ростов, Ярославль, Кострома, Плесо, Іваново були для мене всього лише точками на карті нашої неосяжної Батьківщини. Тепер кожен з цих міст знайшов свою індивідуальність, характер, історію, красу.

Ростовський Кремль
Ростовський Кремль. Дзеркало ставка

До змісту

Ростов Великий: кремль, будинок купця, ростовська фініфть

Ростов Великий - зараз невелике місто на березі озера Неро, районний центр Ярославської області. А колись він був столицею великого князівства Ростовського, найвпливовішим політичним центром.

Основна визначна пам'ятка - Ростовський кремль. Він був побудований в 1670-1683 рр. за указом митрополита Іони Сисоевіча, який передбачав створення раю в повній відповідності з біблійним описом: оточений стінами з вежами райський сад з дзеркалом ставка в центрі.

Звичайно, вже під час будівництва Ростовський кремль не мав оборонного значення, хоча все ж створювався в традиціях російського оборонного будівництва допетровського часу - проте з багатьма спрощеннями. Він входить в десятку «Символів Росії», тут проходили зйомки фільму «Іван Васильович змінює професію». Я вважаю, це найкрасивіший кремль в нашій країні.

Після прогулянки по Кремлю ми спустилися до озера. Набережна зовсім необладнана, за винятком кількох дерев'яних пірсів та Уклінного хреста до 1000-річчя кончини хрестителя Русі Князя Володимира. Взагалі в Ростові вражає сусідство величних стін кремля, ошатних веж і церков зі старими напівзруйнованими хатками, вулицями з грунтовими дорогами.

У кабінеті купця Кекіна

Ще дуже рекомендую відвідати Музей ростовського купецтва. Він розташувався в особняку, який належав знаменитій ростовської сім'ї купців, меценатів КеКина (вул. Ленінська, 32). Екскурсовод дуже душевно нам повідала про історію цього роду, про те, що спочатку вони приручали і дресирували яструбів, але з приходом до влади Петра I популярність соколиного полювання пройшла, і КеКина зайнялися торгівлею. В музеї дуже багато предметів старовини, цікавих фотографій, які розповідають про багато подій Ростова через призму історії цього купецького роду.

Ростов славиться мистецтвом фініфті (від грец. «Фініфтіс» - блискучий). На металеву основу наноситься емаль, міцне склоподібне покриття, і майбутній виріб сушиться в печі при t ° 700-800 C °. Потім лицьова частина пластинки розписується художником вогнетривкої фарбою.

Важливим моментом є те, що саму фарбу майстер повинен вибрати гранично точно, при подальшому випалюванні вона змінить колір. Крім того, всі фарби мають власну температуру плавлення. З огляду на це, для створення барвистих виробів картинка на емалі домальовує і обпалюється аж до 7 разів. Закінчений вигляд фініфті надає філігранна оправа, вона виготовляється ювеліром і називається скань (від др.-рус. «Скать» - звивати). Ми дізналися все це на невеликої екскурсії в музеї при фабриці «Ростовська фнііфть» . Також при фабриці є магазин, в якому можна придбати оригінальні вироби.

Олень - символ міста

Перед від'їздом з Ростова ми заглянули в міський парк культури і відпочинку. Тихо, мило, затишно; дітям можна відпочити від насиченого інформацією дня на майданчику, а дорослим - на лавочках в тіні дерев, сфотографуватися з фігурою оленя, символом міста.

Ярославль: центр і церкви

Ярославль - місто з тисячолітньою історією, сучасний, доглянутий, гарний; розташований на злитті річок Волги і Которосли. Заснував його Ярослав Мудрий. За легендою, на цьому місці знаходилося язичницьке поселення Ведмежий кут. Коли князь приїхав в ці місця брати данину, місцеві жителі напустили на нього ведмедя, але Ярослав переміг звіра, а жителі, злякавшись його сили, впали перед ним на коліна.

Ми провели там один день, хоча все-таки краще затриматися в цьому місті довше. У нас була щільна програма, але не все гідне уваги встигли побачити.

Рано вранці ми вирушили на прогулянку по центру Ярославля.

Взагалі не можу сказати, що наша сім'я - великі любителі ходити по храмах і церквах. Найчастіше я розглядаю їх з точки зору архітектури та історичної цінності. А монастирі взагалі дуже довгий час були центрами культурного і політичного життя на Русі. У Ярославлі старовинних церков і храмів дивно багато незважаючи на радянське минуле міста. Справа в тому, що до революції їх тут була така кількість, що більшовики просто втомилися їх руйнувати.

Церква Іллі Пророка

Церква на честь пророка Іллі (Радянська площа, 7) була першою церквою міста. Вона була закладена Ярославом Мудрим одночасно з самим містом - на честь того, що легендарна перемога князя над ведмедем відбулася в день цього святого. До речі, ця легенда знайшла віддзеркалення і в символіці міста. На гербі Ярославля зображений ведмідь.

Далі по скверу ми пройшли повз пам'ятник жертвам білогвардійського заколоту, який трапиться вже після встановлення радянської влади в 1918 році. Виявляється, жителі міста активно чинили опір новому режиму.

Тут же найвищий пам'ятник у місті - Демидівський стовп. Він присвячений Павлу Григоровичу Демидову, вченому, просвітителю, меценату, засновнику Ярославського державного університету.

Успенський собор

Успенський собор (Которосльной наб., 2/1), красивий новий православний храм, відтворений в 2010 році, тому що в 1937 початковий собор був повністю зруйнований. Поруч знаходиться Вічний вогонь і монумент полеглим в роки ВВВ.

До змісту

Ярославль: музеї, набережна, монастир, планетарій

Далі ми вийшли на набережну. Безперечно, це саме мальовниче місце в місті. На набережній розташовані кілька музеїв Ярославля. Ми вибрали для відвідування два з них. спочатку в Музеї історії Ярославля нам розповіли про місто і про сторінки його життя з моменту виникнення до наших днів, про знаменитих Ярославцев і їх вклади в науку, культуру, спорт.

Потім ми познайомилися з великою колекцією дзвіночків, прасок, грамофонів Джона Мостославского в розхваленого на просторах інтернету музеї «Музика і час» . До речі, зараз музеєм займається його син. Нон-стопом ведуться екскурсії по експозиції: милі панянки з завченим до автоматизму текстом проведуть вас по ній, а на пам'ять подарують наклейку.

У музеї «Музика і час»

Потім ми відправилися в Спасо-Преображенський монастир (Богоявленська пл., 25), він завжди відігравав важливу роль у розвитку міста. На площі біля собору - пам'ятник Ярославу Мудрому. В руках він тримає макет майбутнього міста і меч, символ захисту.

У касі монастиря нам видали його схему з короткою інформацією і ми вирушили на прогулянку по території. Крім стін, веж, соборів, келій, дзвіниці та інших культових споруд тут знаходиться стела «Клятва князя Пожарського» (саме в Ярославлі став табір набрало справжню міць), пам'ятник копійці і найпривабливіше для дітей - вольєр з ведмедицею Машею.

Увечері ми знову повернулися на набережну. Тепер тут стало багатолюдно, з'явилося багато катаються на велосипедах, самокатах, роликах. Для них виділені спеціальні доріжки. А ми спустилися до парку на стрілці Волги і Которосли, до його співаючим фонтанів і 20-метрової стели.

Парк на стрілці Волги і Которосли

Діти дуже хотіли ще по мосту перейти з Которосльной набережній на Далманскій острів - там є дитячий парк розваг. Ще недалеко розташований парк 1000-річчя Ярославля, але ми вже не встигали. Взагалі при гарній погоді Ярославль - це рай для прогулянок.

Останнім пунктом програми в цей день був Ярославський планетарій . Він був побудований за найсучаснішими стандартами до 1000-річчя міста і носить ім'я В.Терешкової. Ця перша побувала в космосі жінка родом з Ярославської області, навчалася і працювала в самому Ярославлі. Ми подивилися повнокупольне шоу про чорні діри, а потім піднялися в обсерваторію, щоб в телескоп розглянути Місяць. Нам пощастило, не було хмарності, і ми побачили ще Юпітер.

Ярославський планетарій

Ми були останньою групою, ймовірно тому зовсім нечисленною, крім нас в таку годину нічне небо зацікавило ще чотирьох студентів, туристів з Лондона. Так що ми сповна задовольнили свою цікавість і могли підходити до телескопа кілька разів. Потім нам видали біноклі, і ми вийшли на оглядовий майданчик вивчати панораму міста.

А попереду були ще три цікавих дня.