Наш ассоциированный член www.Bikinika.com.ua

Денний квест до Замку тамплієрів

Томар - невелике містечко в центрі Португалії, знаменитий фортецею - замком тамплієрів. Це дуже відоме місце серед туристів. У моїй програмі він значився обов'язковим місцем для відвідування. Спочатку, сидячи в Москві, я хотіла поєднати відвідування Томара і міста Батальї коли в ньому монастирем Санта-Марія да Віторія. По карті вони знаходяться не дуже далеко один від одного, і на машині або в екскурсійній поїздці, напевно, об'єднуються в один день. Але ми їздили самостійно на громадському транспорті, я не встигла перед поїздкою вивчити варіанти пересувань, так що те, що вийшло в той день - збіг сукупності факторів невизначеностей ... Томар - невелике містечко в центрі Португалії, знаменитий фортецею - замком тамплієрів

Але почну я розповідь з початку того січневого дня. Вранці ми планували поїхати в Синтру. Однак, виглянувши вранці у вікно, я побачила таку щільну пелену туману, що зрозуміла, що Синтру треба відкласти до кращих погодних умов. Звичайно, в тумані Замок Піна може бути казковим, як було у Наталії Семченой (NataliaC), але мені хотілося побачити його у всій яскравою попугаечной розфарбуванні. І мені це вдалося, але про це - в іншому оповіданні (кому цікаво -). А того ранку виникло питання: «Куди нам їхати?». Добре, що ми не були зв'язані ніякими зобов'язаннями і вільні вибирати, що нам робити. Отже, інтернет нам на допомогу! Подивившись погоду в тих місцях, які ми хотіли подивитися, сонце, за інформацією з сайту, було тільки в Томарі. ОК! Значить їдемо в Томар! Але, як я вже писала, ми заздалегідь не вивчили варіанти трансферів, в чому була наша велика помилка. Пошарудівши на сайтах, чоловік сказав, що поїзд в Томар йде в 12-30, а автобуси ходять, ЗДАЄТЬСЯ, часто. Вирішили поїхати на автовокзал Sete Rios, що знаходиться біля станції метро Jardim Zoologico. До речі, там же розташована ж / д станція, від якої ходять потяги до Евори. Приїхавши на автостанцію, ми дізналися, що найближчий автобус на Томар буде в 14-20 !!! Для інформації - автобус їде до Томара 2 години і коштує 9,5 євро.

Ви прекрасно розумієте, що я хотіла висловити чоловікові, але скандал би зіпсував весь день, тому, засмучені, ми поїхали на ж / д вокзал Lisboa Santa Apolina, розташований біля однойменного метро (синя гілка). Як я зрозуміла, поїзди до Томара ходять щогодини. Перший поїзд відправляється о 05:45 ранку, останній йде о 22:45. Квиток в обидва кінці коштує в залежності від класу вагона. Ми купили за 11 євро туди-назад у 2 клас. Але поки ми стояли в черзі за квитками, на поїзд в 11-30 ми запізнилися. І нам довелося чекати годину до наступного поїзда в 12-30.

Перед поїздкою нам треба було пообідати, але поблизу виявилася тільки дуже сумнівна піцерія, в якій я побоялася щось є. Зате, пройшовши по вокзалу, ми знайшли відмінний супермаркет мережі Pingo Doce, де був чудовий вибір продуктів, в тому числі, які можна було взяти з собою в поїзд на обід.

Квитки на поїзд в Томар не прив'язані до місць, тобто можна сісти на будь-який вільний місце в вагоні купленого класу (на відміну від поїзда в Евору). Вагон досить комфортний, з зручними кріслами. Від Лісабона до Томара їхати близько 2 годин.

Уздовж дороги більше години нас оточував все той же щільний туман, в якому майже нічого не було видно. Але, тим не менше, я в тумані розгледіла гнізда лелек на стовпах ... А які в садах були апельсинові дерева! Апельсини висіли гронами! Мені дуже хотілося їх спробувати ... Шкода, що сфотографувати не змогла. В якийсь момент, немов штори раздернулі, і все навколо залилося сонячним світлом. Значить, інтернет не обдурив!

У Томарі ж / д станція розташована поруч з автовокзалом, так що якщо ви приїдете на автобусі, то опинитеся там же. Замок видно відразу. Він домінує над містечком.

А мою увагу привернула церква Сан-Франсишку XVII століття, розташована недалеко від станції. Ми зайшли в неї, і я відразу згадала, що бачила її вівтар в одному з альбомів про Томар. Ще розглядаючи в Москві фото, мене здивували три розп'яття, а не одне, як це зазвичай буває.

У церкві нікого не було, тому доглядач спеціально для нас включив підсвічування, щоб ми могли розглянути інтер'єр церкви.

Скажу чесно, що церква потребує грошей і ремонті, але видно, що її намагаються утримувати в любові і догляді тими засобами, що є. Так, пробачать мене за таке порівняння, але вона мені по відчуттю нагадала стару, теплу, улюблену, багаторазово заштопану кофту, з якої неможливо вилізти і яку ніяк не можна викинути.

Чомусь мені там було дуже комфортно і не хотілося йти, але ми приїхали в Томар не заради цієї церкви, треба було йти до замку тамплієрів.

Але якщо у вас є час, то майте на увазі, що в цьому ж будинку є дуже цікавий музей з десятками тисяч сірникових коробок, зібраних з різних куточків світу. Це найбільше зібрання не тільки в межах Португалії, але і у всій Європі. Якби він був відкритий, то я б неодмінно подивилася! Але ми пішли далі. Вгору вели дві дороги. На яку згорнути?

Ми вирішили, що підемо по тій, що ближче до Замку. Зліва був вхід в парк. Народу - нікого. Ворота, повиті якимись рослинами, і пустельний парк перед нами нагадували кадри з фільму. Зазвичай, після проходу через такі ворота, в фільмах починається щось загадкове, страшне, непередбачуване.

Мені було дуже цікаво опинитися в такому трохи казковому місці, тому я впевнено пішла в парк.

У фільмах герої, проходячи через такі ворота, не чекають нічого незвичайного. Ми теж не очікували, що нас чекає захоплюючий квест. Я вирішила, що через парк якраз дійдемо до замку. Піднялися по вузькій доріжці вгору. Між дахами будинків в затишному дворику я побачила цікаву жінку. Помітивши, що її знімають, вона відразу ж зайняла позу, гідну пензля художника «Дама в капелюсі».

А ми пішли наліво уздовж кріпосної стіни. Я не впевнена, що хтось із наших туристів забирався в це місце. Але мені там так сподобалося, що якби був час, я б там гуляла і гуляла. На жаль, неможливо передати той насичений лісовий запах, який нас оточував. Тиша, промені вечірнього сонця, що пробиває крони дерев, спокій ... Цього нам катострафические не вистачає в звичайному житті. А тут було все і відразу! Повна внутрішня гармонія!

Ми досить далеко пройшли уздовж стіни, поки не зрозуміли, що йдемо вздовж кріпосної стіни в зворотну сторону від Замку.

Я це зрозуміла, коли побачила будівлю замку через фортечний мур з протилежного боку від напрямку нашого руху.

Уздовж стіни проходив старовинний акведук, в якому подекуди блищала вода. А колись він постачав водою величезна кількість людей, що жили в фортеці!

Пішли назад. Поодинокі проходи всередину фортеці були закриті. Подолати височенні стіни, суміжні з солідними бастіонами не надавався ніякої можливості. Я почала згадувати фільми про те, якими способами в старовину загарбники штурмували такі стіни, але жоден з них в даній ситуації нам не підходив ...

Але ми не втрачали надії. Дійшли до апельсинового дерева обвішаного стиглими жовтогарячими плодами. Ну як пройти мимо? Виявилося, що дотягнутися до апельсинів дуже складно, а так вони не падають. Але парочку ми все ж здобули, і з задоволенням з'їли. Це не гіркі апельсини, які ростуть на вулицях Іспанії, а смачні! Отримавши дозу вітамінів стали думати, що робити далі?

Нам же потрібно в Замок, а як туди дійти ми не розуміли. Фортечна стіна була міцна і висока і ніяк не мала на увазі штурму. Але в одному місці якісь хитруни спорудили таємний хід. Наш юний син легко підкорив високу стіну, але, на жаль-на жаль, нам з чоловіком це було не під силу (хоч спроби штурму ми все ж зробили, дуже не хотілося йти назад !!!).

Пройшовши ще трохи вперед, ми вперлися в глухий кут. Треба було повертатися назад і йти заново вгору по іншій дорозі! А це було вже так далеко !!! Спуски по доріжці були пологі і йшли то вліво, то вправо. У якийсь момент моє терпіння вичерпалося, і я вирішила спускатися безпосередньо вниз між кущів і дерев, ковзаючи по сирій землі і ризикуючи поламати собі всі частини тіла. Добре, що цього не сталося, і я залишилася жива-здорова! Ми з останніх сил добігли до виходу з парку і трохи живі потяглися по бруківці вгору. Сонце невблаганно прагнуло до заходу, а ми все ще не дійшли до місця, заради якого їхали в Томар!

Нарешті близько о пів на п'яту вечора, ми дійшли до входу в Замок. Купили квитки, і пішли всередину. Народу майже зовсім не було. Видно, всі нормальні туристи вже давно роз'їхалися. Пішли оглядати цю колишню обитель загадкових тамплієрів, яка була заснована тут в XII столітті як орденський замок. А навколо фортеці, яку ми майже обійшли, пізніше утворилося місто Томар.

Пройшовши в ворота фортеці, ми опинилися на майданчику, залитої вечірнім сонцем. Червоні квіти алое нагадували величезне багаття, що горить близько кріпосної стіни.

А попереду був загадковий Замок.

Вечірнє сонце, пробиваючись крізь провали віконних ніш колишнього будинку Глави створювало казкові види, які продовжували мої спогади про містичні фільмах.

Вхід в замок дуже красиво прикрашений розташованими зверху фігурами Діви Марії і святих.

Ми, нарешті, потрапили всередину Замку. План будівлі вивчати було колись, запитувати не у кого, тому ми ходили навмання. Спочатку ви потрапляєте в невеликий дворик.

Пройшовши по коридорах, дійшли до приміщення невеликої церкви, все внутрішнє приміщення якої оброблено азулежу.

А потім виявилися в залі з прекрасним високим склепінчастою стелею, підстави зводів якого оброблені дуже цікавою ліпниною. Цей неф прибудували до церкви тамплієрів після скасування в 1312 році ордена тамплієрів і передачі церкви ордену Христа.

Попереду був вхід до церкви тамплієрів. Прообразом для цієї будівлі послужив храм Гробу Господнього в Єрусалимі.

На одній зі стін склепінного входу амвон зроблений у вигляді красивого балкончики, а на протилежній стіні намальована його копія.

Церква зроблена у вигляді ротонди. На цьому фото видно її круглий стеля.

У центрі розташована восьмигранна ротонда з арками, всередині якої - дуже красивий витончений ажурний золотий вівтар.

А навколо нього - широкий прохід, по якому можна було проїхати на коні. Крізь арки з будь-якого місця видно вівтар. Всі стіни прикрашені картинами і скульптурами. На одній стіні - герб Португалії з п'ятьма щитами, розташованими у вигляді хреста на кожному з яких п'ять круглих срібних монет безантів, а оточує це все червона облямівка з сімома золотими замками. Є теорія, що це 7 замків, відвойованих Португалією у маврів, але єдиної думки на цей рахунок немає.

Звичайно, ця церква - одна з головних визначних пам'яток Замку. Але я хотіла побачити не менш знамените вікно. Залишалося його знайти. Ми вийшли в Клуатр Жуана III з фонтаном чашею в вигляді хреста центрі.

Спочатку я побачила інше вікно, але теж дуже цікаве.

І ще одне вікно.

Потім ми пройшли по дуже незвичайної гвинтових сходах, вигини якої нагадують внутрішню частину вінтовідной черепашки.

Нарешті ми дійшли до майданчика, з якої було видно стіну з загадковим вікном. Ось як виглядає це чудо людської думки в стилі мануеліно з безліччю цікавих деталей, виражене через елемент архітектури. Зверху орнамент увінчаний хрестом ордена. З різних боків його оточують різні елементи з морською тематикою, а знизу скульптурне зображення людської голови. Її вважають образом самого художника, увічнив пам'ять про себе в цьому творінні.

Світову популярність ця пам'ятка набула після того, як в XIX столітті Англія запропонувала в обмін на цей шедевр списати величезні грошові борги Португалії. А я ось думаю, яким чином англійці збиралися забирати цей елемент Замку? Він же настільки невідривно пов'язаний з цією будівлею, його неможливо уявити окремо! Якби вони його відбили, то до якого англійської будівлі вони б його прилаштували (навіть уявити цього не можу :-))? Правда в Англії, напевно, вікно б було зараз відреставровано, а не вкрите багаторічними мохами ... Хоча мохи та лишайники надають загадковості цьому прекрасному Замку.

В оформленні фасаду Замку використано дуже багато цікавих деталей. Так як я дуже люблю розглядати різні дрібниці, то, можливо, вам теж це буде цікаво. Я вирішила зробити окремий альбом саме з елементами Замку, які мені сподобалися і запам'яталися.

Потім ми пройшли по коридорах монастиря, заглядаючи в різні приміщення та зали, де колись жили справжні лицарі ордена: їли, спали, читали, мріяли, любили. В одному залі зараз проходять концерти, так як там прекрасна акустика.

Ще ми побачили трапезну. Довгі столи з лавками в великому залі із старовинною атрибутикою. Швидше за все, їх накрили до якогось заходу.

У вітринах виставлені зразки посуду зі знаками Ордена Тамплієрів.

Замок уже закривався, тому, зробивши фото на пам'ять, поспішили до виходу.

Ішли вже в сутінках.

У місті запалили вечірні вогні. Спустилися до вокзалу по бруківці, викладеної малюнками з хрестами тамплієрів.

Дуже хотілося погуляти по цьому милому містечку, але нам ще стояв довгий шлях до Лісабона. На жаль, на автовокзалі я забула запитати, чи є у них автобус, який йде в баталіях. Але зараз я не впевнена, що потрібно об'єднувати ці два місця. Томар такий хороший, що не варто його поєднувати з чимось ще.

Повернувшись в Лісабон, закупилися по-повній в супермаркеті, і поїхали вечеряти і згадувати напружений, але такий, що запам'ятовується денний квест з пошуку казкового Замку Тамплієрів. Ми його знайшли !!!

А того ранку виникло питання: «Куди нам їхати?
На яку згорнути?
Ну як пройти мимо?
Отримавши дозу вітамінів стали думати, що робити далі?
А я ось думаю, яким чином англійці збиралися забирати цей елемент Замку?